İnfografik kullanımı birçok farklı alanda E-ticaret firmalarının işine yarıyor. Marka bilinirliğini artırmak, PR çalışmaları ve şirketin faaliyetlerini göstermek için infografiklerden yararlanılıyor.
Çarpıcı bir infografik hazırlamak için, bazı unsurlara yer vermek ve bazı çalışmalar yapmak gerekiyor. Renkli ve görsel çalışmalar olduğu için düz blog yazılarından daha çok ilgi çekiyor; fakat çok uzun ve çok fazla metinle dolu olan infografiklerin okunması da zor olabileceği için sıkıcı bir hale gelebiliyor.
Bu nedenle de infografikleri hazırlarken, burada yer alan bilgileri iyi bir şekilde hazırlamak ve görselliği ön plana çıkarmaya özen göstermeniz gerekiyor.
Hangi tür infografik hazırlayacağınıza karar verin
İki tür infografik bulunuyor. Biri marka yönlü, biri de editoryel amaçlı. Marka yönlü infografikler, özellikle PR amaçlı çalışmalarda kullanılmak için hazırlanır. Bir ürün ya da hizmeti tanıtmak, satın alma ya da yatırım bilgilerini paylaşmak, yıllık satış rakamlarını ve diğer bilgileri paylaşmak için bu tür infografiklerden yararlanabilirsiniz.
Editoryel amaçlı infografikler ise bir hikaye anlatımı için kullanılabilir. Hikayenin yanı sıra, bir konu hakkında detaylı bilgi sunmak, verileri grafiklerle birleştirmek, bir araştırmanın sonuçlarını görsellerle okuyuculara sunmak için de kullanılıabilir.
Markanız için her ikisini de kullanabilirsiniz; ancak her bir infografik için tek bir tür üzerinde gitmeniz gerekiyor.
Amacınızı, mesajınızı ve taslağınızı belirleyin
Hangi türde infografik hazırlayacağınıza karar verdikten sonra, bu infografikte vereceğiniz mesajı ve bilgileri de belirlemeniz gerekiyor. Mesajınızın yanı sıra, infografiğin uzunluğu ve formatını da belirlemeniz, sonraki adımlarda işinizi kolaylaştıracaktır.
Verilerin hazırlanması
Bir sonraki adımda infografikte kullanacağınız verilerin hazırlıklarına başlamanız gerekiyor. Öncelikle konuyla ilgili tüm verilerinizi hazırlayın, sonrasında bu verilerden en önemli olanları belirleyin. Bu verilerin ilginç ve okuyucu bilgilendirmesi gerekiyor. Önemsiz olan verileri kullanmaktan çekinin, çünkü bunlar çalışmanızı uzatacaktır.
Verilerinizi hikayeleştirin
Bir ürün ya da hizmet tanıtımı yapıyorsanız dahi, bu infografikleri hikayeleştirmeniz gerekiyor. Hikaye halinde bu verileri ve bilgiler paylaşmak okuyucuların daha fazla dikkatini çekecektir.
Bunu yapabilmek için verilerinizi birbirine farklı cümlelerle bağlayabilir ve bu verilerin geçişlerini hikayelerle süsleyebilirsiniz.
Burada unutmamanız gereken nokta, çok uzun cümlelerden kaçının. Çünkü infografiklerin amacı, görselleri ön planda tutup, metinleri kısa tutmaktır. Hikayeleştirmek için çok fazla metine başvurmak, okuyucuları yoracaktır.
Görsel şablonu tasarlamaya başlayın
Kullanacağınız verileri ve bilgiler hazırlayıp, son haline getirdikten sonra, görsel şablonu hazırlamaya başlayabilirsiniz. Bunun için bu işle ilgilenen tasarımcınızla beraber çalışmanız gerekecek.
Ne tür görsel ya da grafiklerin kullanılacağına, hangi renklerin tercih edileceğine, bu görsellerin hangi sırayla yerleştirileceğine ve infografik içindeki bölümlerin birbirine nasıl bağlanacağına bu bölümde karar vermeniz gerekiyor.
Yazı fontlarına dikkat edin
Bu çalışmalardaki yazı fontlarınıza da dikkat etmelisiniz. Bu infografikler, dijital yayıncıların sayfalarında yayınlacak ve görsel olarak yayınlanacak. Burada yaşanan sıkıntılar, bu yayıncıların site tasarımlarında yazı bölümüne ayrılan bölümde genişlik genellikle 600-900 piksel oranında oluyor. Bu nedenle de bu genişlik oranlarında rahatça okunabilecek yazı formatları kullanmanız gerekiyor.
Yazılarını çok küçükse, 600 piksellik bir genişliğe sahip olan sayfada, bu yazılar rahat okunmayacaktır. Aynı şekilde yazı fontlarınız da kolay okunabilmeli. Bu alanlara sığdırmak için, görselleriniz küçültüldüğünde yazı fontlarınızın rahat okunabilmesi de önemli.
İletişim bilgilerinizi ekleyin
İnfografiğinizin en altına, markanızın iletişim bilgilerini de eklemeyi unutmayın. Yayıncılar infografikte yer almayan bilgiler için size ulaşmak isteyebilirler. Aynı zamanda, bu çalışmaları gören okuyucular, markanıza ulaşmak ya da konu hakkında daha detaylı bilgi almak isteyebilirler.
Sosyal hesaplarınızın yanı sıra e-posta ve varsa telefon numaranızı da bu çalışmalarda paylaşarak, infografiğinizi hazır hale getirebilirsiniz.